Trzeci sezon rozgrywek Ekstraklasa Games był rekordowym pod względem częstotliwości transmitowania spotkań oraz ich oglądalności.
Na antenie TVP Sport odbyło się aż 20 transmisji, a zmagania najlepszych graczy FIFA 21 w Polsce były pokazywane równolegle również w Internecie – na Facebooku, Twitchu oraz YouTube.
Turniej śledziło średnio 17,5 tys. widzów w telewizji, a do tego zanotowano 1,9 mln. wyświetleń transmisji online.
Zwieńczone marcowymi Finałami Sezonu rozgrywki były wyjątkowe z jeszcze jednego względu. W trzecim sezonie doszło bowiem do podziału na dywizje Ekstraklasa Games Pro dla zawodowych graczy FIFA 21, a także Ekstraklasa Games Open by Guseppe, które umożliwiają wejście do profesjonalnego świata esportu amatorom.
– Za nami trzeci, ale zarazem najbardziej intensywny sezon w historii Ekstraklasa Games. Łącznie odbyło się aż 20 transmisji na antenie TVP Sport i była to najwyższa liczba produkcji TV ze wszystkich dotychczasowych edycji. Turniej rozwija się z roku na rok pod każdym względem. Także pod kątem sponsorów, którym bardzo chciałbym podziękować za to, że byli z nami w trakcie trzeciej edycji. W tym sezonie mieliśmy aż siedmiu oficjalnych partnerów, czyli o czterech więcej niż przed rokiem i każdy z nich miał swój istotny wkład w zwiększenie atrakcyjności turnieju – powiedział Marcin Mikucki, dyrektor komunikacji, marketingu i sprzedaży Ekstraklasy SA.
W tym sezonie do otwartych rozgrywek (również do rozgrzewkowego Monte Snack Draft) odnotowano 7,7 tys. zgłoszeń. Najlepsi dwaj zawodnicy z wspomnianego turnieju Ekstraklasa Games Open by Guseppe zdobyli możliwość gry na Finałach Sezonu Ekstraklasa Games, gdzie razem z profesjonalistami walczyli o mistrzowski tytuł oraz szansę gry w kwalifikacjach do Mistrzostw Świata.
Zmagania transmitowane w telewizji cieszyły się średnio prawie ośmiokrotnie większą oglądalnością w porównaniu do ubiegłego sezonu. W szczycie rywalizację uczestników trzeciego sezonu Ekstraklasa Games śledziło w TV aż 102 tys. widzów TVP Sport, co prawie dwukrotnie przebiło wynik z ubiegłej edycji.
Ponad 320 publikacji poświęconych turniejowi we wszystkich mediach społecznościowych Ekstraklasy wygenerowało łączny zasięg ponad 8,43 mln, a same tylko posty z oznaczeniem oficjalnych partnerów to 4,13 mln zasięgu na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Regularna komunikacja na temat Ekstraklasa Games była także prowadzona na kanałach social media klubów, TVP Sport oraz partnerów.
– Pokazujemy piłkarską Ekstraklasę, a kanał TVP Sport od lat jest związany z esportem, zatem Ekstraklasa Games idealnie wpisała się w naszą strategię. Wszyscy mamy jednak świadomość, że to projekt, który musi się nadal rozwijać, a nasza stacja może mu w tym tylko pomóc – powiedział dyrektor TVP Sport, Marek Szkolnikowski.
Rozgrywki w ramach trzeciej edycji Ekstraklasa Games promowane były za pośrednictwem dedykowanych aktywacji ze sponsorami oraz partnerami wydarzenia. Hejt Park z graczami Ekstraklasa Games Pro na Kanale Sportowym, do którego doszło przy współpracy z marką Crunchips, obejrzało prawie 150 tys. widzów.
Świąteczny turniej 2 vs 2 z EA Sports, w którym udział wzięli influencerzy oraz profesjonalni zawodnicy, śledziło łącznie prawie 500 tys. osób. Ogromną popularnością cieszyły się również transmisje i wideorelacje z zawodów Ekstraklasa Games Open by Guseppe, które zgromadziły łącznie 676 tys. wyświetleń w wykonaniu miłośników wirtualnej piłki.
Łączna pula nagród trzeciej odsłony najlepszych rozgrywek w kraju wyniosła 66 tys. złotych. Ponadto ośmiu uczestników Finałów Sezonu Ekstraklasa Games rywalizowało również o awans na kwalifikacje do Mistrzostw Świata w FIFA 21. Miejsce na Global Series Play-offs zapewnili sobie triumfator Ekstraklasa Games, Gracjan “Polako” Gołębiewski, a także Kamil “Riptorek” Soszyński oraz Piotr “Piterek” Kochan z Jagiellonii Białystok. Awans do turnieju kwalifikacyjnego do światowych Play-offów uzyskał natomiast Kacper “Kapi98PL” Piszczek – reprezentant Śląska Wrocław, który dotarł do finałów dzięki wygranej w Ekstraklasa Games Open by Guseppe.
W projekt zaangażowane było grono partnerów, doskonale znających świat esportu i mających ogromne doświadczenie w realizacji najważniejszych projektów w polskim gamingu: Media Expert, KFC, Crunchips, Pracuj.pl, Monte Snack, Guseppe Dr Oetkera i HyperX. Strategicznym partnerem medialnym było TVP Sport, kluczowa była także współpraca z wydawcą gry FIFA 21 – Electronic Arts. Agencją esportową odpowiedzialną za koordynację turnieju było ESL Gaming Polska. Nad całością projektu oraz jego komercjalizacją czuwała agencja marketingu sportowego Sportfive Polska. Od trzeciej edycji Ekstraklasa S.A. podjęła także współpracę z agencjami: RightShot – odpowiedzialną za produkcję transmisji oraz eMinePro – koordynującą komunikację social media i PR.
źródło: informacja prasowa
Jestem absolutnie zwariowany na punkcie sportu, przede wszystkim piłki nożnej. Niby często mówię, że czas zmienić branżę, ale to czcze gadanie, gdyż jestem pracoholikiem, a taka praca sprawia mi mnóstwo radości.